tirsdag 26. oktober 2010

Skrive skrive skrive

Når jeg skal skrive en tekst, tenker jeg alltid igjennom min kunnskap om temaet først. 
Hvis jeg ikke kan så mye om det, søker jeg på Internett.

Så begynner jeg å skrive ned det jeg kommer på, og stikkord. Jeg begynner ofte å skrive hovedinnlegget, senere innledning og så avslutting. 

Etter at jeg har skrevet ned alle tankene mine og stikkord, ser jeg igjennom hele teksten. Jeg fjerner det som er unødvendig å ha med, eller legger til noe mer. Så setter jeg sammen teksten og ser igjennom for skrivefeil. 
Noen ganger får jeg en venn til å lese igjennom, og leser deres, så vi får forskjellige synspunkter.

Slik skriver jeg en tekst! Superspennende:D

1 kommentar:

  1. Bra, Nooria :) Vi gjør nesten helt det samme når vi skal skrive! :O haha :)

    SvarSlett