onsdag 13. oktober 2010

Norskfaget og jeg

Jeg har hatt faget norsk siden jeg var 6 år. Norsk er et fag som har vært en selvfølge helt siden jeg begynte på skolen. Faktisk så har jeg likt faget greit nok i alle år, uansett om det kan bli litt slitsomt og mye til tider. Grammatikk var i fokus på barneskolen, og da jeg begynte på ungdomsskolen kom nynorsk! Jeg hadde selvfølgelig hørt mye styr om at nynorsk ikke burde være i pensum osv. Men for å være ærlig ser jeg ikke helt hva som er problemet. Greit, det virker kanskje unødvendig å lære, og jeg kommer ikke til å snakke nynorsk, men det er jo ikke tortur heller.
Norsk er et helt greit fag. Analysering av tekster kan være kjedelig, mens kåserier er gøy! Og er vi heldige, får vi kanskje lage kortfilmer, noe alle liker, woho! Jeg håper vi får gjøre sånne morsomme ting noen ganger, i løpet av skoleåret. Og selvfølgelig noen kjedelige ting og da, skole er skole!

4 kommentarer:

  1. Nooria bloggen din er som en solstråle på en grå dag! Du er smart og levende og veldig glad i norsk <3<3

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. trykka feil :)
    Nynorsk ER tortur :)))

    SvarSlett
  4. Vi gjør vel alltid artige ting i norsktimen? :D

    SvarSlett